Czy wiesz, że stres może bezpośrednio wpływać na dietę? Oto, jak pozostać na dobrej drodze, gdy czujesz się przytłoczony

stres a dieta

Dieta i stres. Stres i dieta. Wygląda na to, że jedno karmi się drugim, bez względu na to, co było pierwsze. Życie zawsze wiąże się ze stresem. Czasami więcej, czasami mniej. Włączenie strategii utrzymania zdrowego stylu życia, nawet w nieoczekiwanych, chaotycznych czasach, jest niezbędne, aby zapobiec całkowitemu wykolejeniu twojego planu zdrowotnego.

Dieta a stres

Wiele osób dzieli się ze mną, że świetnie sobie radzą ze swoim planem zdrowego stylu życia, ale wypadają z torów, gdy dochodzi do nieoczekiwanego wydarzenia życiowego. Życie jest pełne krzywych, niezależnie od tego, czy jest to kryzys rodzinny, ostra choroba, osobista tragedia, czy inne nieoczekiwane wydarzenie życiowe. Co takiego jest w niespodziankach życiowych, które odwracają naszą uwagę od celów zdrowotnych?

Jako zarejestrowany dietetyk, który jest pasjonatem dobrego samopoczucia i profilaktyki, jestem wybredny w kwestii tego, jakie jedzenie i napoje przechodzą między moimi ustami. Moim zwykłym trybem jest planowanie zdrowych posiłków i przekąsek. Moje skupienie na zdrowiu (i być może mój styl szczypania grosza) sprawia, że ​​gotuję posiłki od podstaw z minimalnie przetworzonej żywności w domu. Posiłki w restauracji są dla nas ucztą. Tak więc, kiedy wielokrotnie podróżowałem po całym kraju, aby opiekować się matką, życie rzuciło mój zdrowy styl życia na krzywą. Największym wyzwaniem było dla mnie utrzymanie zdrowego żywienia w sytuacji dużego stresu. Podczas gdy moim głównym priorytetem była opieka nad matką, częściowo mieszkałem w szpitalu i miałem ograniczony sen. Wybór jedzenia ograniczał się zwykle do fast foodów i posiłków w kafeterii szpitalnej, więc to też niewiele pomagało.

Co pomogło mi zachować zdrowie w trudnym czasie? Zobacz strategie, które zadziałały w moim przypadku!

  • Kontroluj porcje, gdy nie masz dostępu do zdrowej żywności.
  • Jedz tyle owoców i warzyw, ile możesz dostać.
  • O ile to możliwe, wybieraj produkty pełnoziarniste zamiast przetworzonych, aby zapewnić sobie dłużej satysfakcję.
  • W porze posiłku staraj się uwzględnić co najmniej trzy grupy pokarmów i wybierać produkty metodą talerzową.
  • Wybierz kanapki o zwykłej wielkości bez sera, sosów, boczku i innych kalorycznych dodatków do kanapek. Wow, te zdjęcia załadowanych kanapek wyglądają kusząco! Nie ulegaj marketingowi!
  • Nie daj się wciągnąć w ofertę combo w restauracjach typu fast-food, chyba że istnieje zdrowsza alternatywa dla frytek. Kanapki i wody może być dużo. Dodatkowy cukier lub kofeina w napoju gazowanym lub lemoniadzie może zwiększyć poziom stresu.
  • Przeczytaj informacje żywieniowe dotyczące pozycji menu restauracji online, aby być na bieżąco z ilością kalorii i składników odżywczych. Rzut oka na nadmierny poziom sodu w produktach typu fast food może zmienić twoje spojrzenie!
  • Jeśli to możliwe, zacznij dzień od miski płatków zbożowych o wysokiej zawartości błonnika lub owoców z masłem orzechowym.
  • Wypijaj dużą ilość wody, aby zachować nawodnienie.
  • W miarę możliwości korzystaj ze schodów zamiast windy i idź bez powodu. Bądź kreatywny, aby pozostać aktywnym. Ja na przykład ćwiczyłem jogę na sali szpitalnej.
  • Przeczytaj ten artykuł: Jak Się Zrelaksować?

Chodzenie służy jako zasłużona przerwa w stresie. Ćwiczenia mogą naładować twoje zapasy energii.
Posiadanie gotowych strategii, które pomogą Ci utrzymać zdrowy styl życia, nawet w nieoczekiwanych, chaotycznych czasach, jest niezbędne, aby zapobiec całkowitemu wykolejeniu Twojego planu zdrowotnego. Jakie są Twoje strategie radzenia sobie z dietą i stresem?

stres

Daria Wasilewska

 

Nazywam się Daria Wasilewska i 
jestem twórcą DMP.
Interesuję się zdrowym 
i nieinwazyjnym odchudzaniem,
a także prostymi 
sposobami na efektywne treningi!
Jestem także
doktorem neurologii, pisarzem,
byłym dietetykiem i dumną foodistką.
DMP uczy, jak być zdrowym
i schudnąć bez diety.
Ponieważ życie powinno być niesamowite.

View all posts by Daria Wasilewska →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *