Jak Się Zrelaksować – Proste Wskazówki

Jak się zrelaksować

Czy czujesz się przytłoczony? Wyczerpany? Denerwujesz się lub płaczesz bez powodu? Łatwo się irytujesz lub złościsz?
Masz trudności z podejmowaniem decyzji i koncentracją?
Masz trudności ze snem?
Kiedy ostatnio śmiałeś się tak mocno, że bolał cię brzuch?

Zbyt często słyszę to w klinice. Klienci zapomnieli lub nie potrafią poświęcić czasu na relaks w swoim pracowitym dniu. W dzisiejszych czasach prawie zapomnieliśmy o sztuce siedzenia w bezruchu i nudzenia się.

Ważne jest, abyśmy nauczyli się relaksować oraz radzić sobie ze stresem. Z biegiem czasu konsekwencje stresu CIę dopadną, takie jak lęk, depresja i wiele innych poważnych problemów zdrowotnych.

Jak mam znaleźć czas na realks w moim pracowitym dniu, zadajesz sobie pytanie? Cóż, nie potrzebujesz ogromnych ilości czasu, a ludzie rzadko mają taki luksus na co dzień.

Kluczem jest tutaj znalezienie sposobów, które umożliwią Ci przerwy w ciężkim dniu, wprowadzanie drobnych zmian i nawyków oraz sposobów, które działają dla CIEBIE.

realaksacja

Oto moje praktyczne wskazówki dotyczące relaksu:

  • Wyjdź na łono natury. Wspaniały teren na świeżym powietrzu pomaga poczuć się spokojniej i może pomóc ci lepiej spać.
  • Olejek CBD jest to świetny produkt na uspokojenie zobacz właściwości olejku CBD
  • Poświęć 10 minut, aby wyjść na spacer. Oddychaj świeżym powietrzem. Natychmiast poczujesz się spokojniejszy
  • Zjedz lunch z dala od biurka
  • Poświęć 10 minut na medytację – pomoże Ci to skupić się na tym, co dzieje się w tej chwili i tak jest to najskuteczniejszy i naturalny sposób na zmniejszenie stresu.
  • Ćwiczenia mogą być relaksujące – pływanie, joga i rozciąganie to moje ulubione sposoby na relaks
  • Usiądź przez 15 minut i przeczytaj coś dla przyjemności; czytanie jest świetnym sposobem na wyłączenie się i przeniesienie do innego świata.
  • Zarządzaj czasem spędzonym przed ekranem. Nie pozwól, aby technologia Tobą kierowała. Zdecyduj, o której godzinie odliczasz czas wieczorem – następnie trzymaj się tego, wyłączając telefon i zostawiając go w innym pokoju, podczas gdy będziesz się relaksować
  • Śmiech – śmiech to świetny sposób na pozbycie się stresu. Spotkaj się ze znajomymi, obejrzyj swojego ulubionego komika lub obejrzyj coś zabawnego w Internecie
  • Posłuchaj ulubionej relaksującej muzyki
  • Bądź kreatywny – dziergaj, szyj lub zagraj w gre planszową z rodziną
  • Zapisuj rzeczy w dzienniku
  • Używaj olejków eterycznych – wdychaj lub korzystaj z dyfuzora – lawenda, bergamotka, jaśmin, grejpfrut to tylko niektóre, które pomagają zasnąć i zrelaksować się Co powiesz na zakończenie dnia relaksującą kąpielą z olejkami eterycznymi, zapaleniem świec i relaksującą muzyką?
  • Ćwicz! – joga, niektóre ćwiczenia rozciągające lub ćwiczenia głębokiego oddychania przed snem to idealne sposoby na relaksacje
  • Zaplanuj czas na spotkanie ze znajomymi w celu nadrobienia zaległości – interakcja ze znajomymi naprawdę pomaga Ci się zrelaksować. Spędzanie czasu z ludźmi, których kochasz, jest doskonałym sposobem na złagodzenie stresu, interakcja może w naturalny sposób pomóc Ci się zrelaksować

Wreszcie ….

  • Zaplanuj trochę czasu dla siebie – weź wolne wieczory (jeśli jesteś w stanie). Jeśli jesteś osobą, której trudno jest się zrelaksować, zaplanuj sobie chwilę na wyłączenie się, aby o tym nie zapomnieć, może to być przed snem lub podczas regularnej przerwy w pracy.

Pamiętaj, że poświęcenie czasu na relaks pomoże Ci radzić sobie ze stresem, poprawi zdrowie psychiczne i miejmy nadzieję, złagodzi lęk i bezsenność, a także pomoże zapobiec depresji.

„Jeśli nie masz zdrowia, nie masz nic” Steven Adler

* Ważne jest, aby szukać profesjonalnej pomocy, jeśli stres lub niepokój są ciągłym problemem i zaczynają wpływać na twoje zdrowie.

źródła:

https://www.nccih.nih.gov/health/relaxation-techniques-for-health

https://www.healthline.com/health/stress/how-to-relax

https://greatist.com/happiness/40-ways-relax-5-minutes-or-less

https://www.headspace.com/meditation/how-to-relax

Daria Wasilewska

 

Nazywam się Daria Wasilewska i 
jestem twórcą DMP.
Interesuję się zdrowym 
i nieinwazyjnym odchudzaniem,
a także prostymi 
sposobami na efektywne treningi!
Jestem także
doktorem neurologii, pisarzem,
byłym dietetykiem i dumną foodistką.
DMP uczy, jak być zdrowym
i schudnąć bez diety.
Ponieważ życie powinno być niesamowite.

View all posts by Daria Wasilewska →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *