Jak dbać o skórę twarzy podczas lata? – 14 prostych wskazówek

pielęgnacja skóry

Wzrost temperatur w miesiącach letnich w połączeniu z wilgotnością i ciepłem może zwiększyć aktywność gruczołów łojowych. To sprawia, że ​​skóra tłusta wydaje się natłuszczona, a skóra sucha – szorstka i nierówna.

Intensywność promieni słonecznych powoduje również opalanie, wytwarzając więcej pigmentów melaninowych. Podczas gdy wszyscy są świadomi, że więcej melaniny oznacza ciemniejszą skórę, niewielu wiąże oparzoną skórę ze starzeniem się i rakiem.

Ciepło może również powodować otwarcie większej liczby porów, które mogą zostać zatkane brudem i olejem, zatrzymując bakterie, powodując trądzik, pryszcze i przebarwienia na twarzy. Zatem jak dbać o skórę twarzy podczas lata? Oto, co możesz zrobić, aby twoja skóra wyglądała nieskazitelnie każdego lata:

1. Zastanów się nad zmianą, jeśli chodzi o mycie twarzy

Przechodząc od zimy do lata, pamiętaj, że mycie twarzy musi się zmienić. Podczas zimy mycie odżywczym maseczką pomaga, a latem konieczne jest mycie twarzy, które może wyciągnąć nadmiar oleju ze skóry. Jeśli masz suchą skórę, rozważ użycie niepieniącego się środka czyszczącego. Byłoby to idealne również dla skóry mieszanej. Myj twarz wiele razy w ciągu dnia, aby skóra była czysta i odświeżona.

Jak dbać o skórę twarzy podczas lata? - 14 prostych wskazówek

2. Utrzymuj nawilżoną skórę

Pamiętaj, że lato to czas, kiedy Twoja skóra wymaga nawilżenia. Zainwestuj w dobrą maskę nawilżającą, której używasz kilka razy w tygodniu. Najpierw umyj twarz i nałóż maskę zgodnie z zaleceniami na noc, aby naprawić, nawodnić i ukoić skórę. Maska może leczyć określone stany skóry, takie jak suchość, trądzik, olej itp.

3. Regularnie złuszczaj, aby uzyskać gładszą skórę

Złuszczanie jest kluczem do rozjaśnienia i wygładzenia skóry. Usuwa matowe resztki skóry i martwe komórki. Zanieczyszczenia te zapobiegają oddychaniu skóry i mogą powodować jej przekrwienie. Złuszczaj za pomocą naturalnego środka domowego, takiego jak fusy z kawy zmieszane z olejem i solą morską. Pamiętaj, że złuszczanie jest wymagane dla całego ciała, a nie tylko twarzy. Należy jednak zachować delikatność podczas złuszczania skóry. Nie nadmiernie złuszczaj, ponieważ skóra zostanie posiniaczona i może dojść do wysypki. Osoby o wrażliwej skórze powinny wybrać łagodne złuszczające, które są delikatne na skórze.

4. Noś krem ​​przeciwsłoneczny

Ochrona przeciwsłoneczna powinna być twoim najlepszym przyjacielem podczas lata. Wybierz taki, który ma szerokie spektrum ultrafioletowe i obejmuje promieniowanie UVA i UVB. Aplikuj ponownie co trzy godziny, jeśli spędzasz cały dzień na słońcu. Pamiętaj, aby zakryć także dłonie, stopy, ramiona i szyję.

noś krem przeciwsłoneczny

5. Ogranicz makijaż

Lato oznacza, że ​​powinieneś rozluźnić makijaż. Noś minimalny makijaż twarzy, aby skóra mogła lepiej oddychać. Wilgotność i ciepło tłumią zdolność skóry do oddychania. Unikaj czegokolwiek ciężkiego na twarzy. Użyj zabarwionego kremu nawilżającego, przyciemnionego balsamu do ust i organicznego w lecie, aby dać skórze trochę odpoczynku.

ogranicz makija

6. Użyj odświeżającego tonera

Użycie dobrego tonera może pomóc w zamknięciu otwartych porów. Jest to niezbędne w lecie, aby zapobiec gromadzeniu się oleju w otwartych porach. Strefa twarzy ma największe stężenie gruczołów łojowych i będzie wyglądać najlepiej w miesiącach letnich. Użyj tonika na bazie ogórka lub aloesu, który jest lekki i orzeźwiający.

7. Zmień krem ​​nawilżający

Latem musisz porzucić te ciężkie zimne kremy i nawilżone masłem shea lżejsze nawilżacze. Nie miej wątpliwości, że Twoja skóra nie wymaga wilgoci w lecie. Pielęgnacja skóry latem wymaga lżejszego i nietłustego produktu dostosowanego do pogody.

8. Pij dużo wody

Woda jest najważniejszym składnikiem zdrowej tkanki skóry. Utrzymuje skórę elastyczną, miękką i promienną. Pamiętaj, aby nosić wodę w dowolnym miejscu i pić co najmniej 2-3 litry dziennie. Woda jest również bardzo ważna do wypłukiwania toksyn ze skóry poprzez pot i mocz.

pij dużo wody

9. Pamiętaj o wartości naturalnych środków

Ekskluzywne produkty do pielęgnacji skóry na rynku działają dobrze dla wielu osób. Ale dobrze jest pamiętać, że Twoja kuchnia może być magazynem najlepszych środków do czyszczenia twarzy, toników i kremów nawilżających. Wspólne składniki kuchenne stanowią najlepsze domowe lekarstwo w lecie. Przekonasz się, że płatki owsiane, fusy z kawy, ogórek, jogurt naturalny i sól morska mogą być używane jako produkty do pielęgnacji skóry latem.

10. Ogranicz przebywanie na słońcu

Szacuje się, że 90 procent starzenia się skóry jest spowodowane słońcem, szczególnie w przypadku osób o jaśniejszej skórze (!), Nie wspominając o jeszcze bardziej przerażającym ryzyku raka skóry. Biorąc pod uwagę, że jest to dość duża liczba, najlepiej jest ograniczyć ekspozycję na słońce lub szukać cienia podczas spotkań.

11. Zrezygnuj z cukru

Czasami skóra potrzebuje trochę czasu, aby nadrobić zaległości w tym, jak się czuliśmy lub co jedliśmy w zeszłym tygodniu. Jeśli Twoim źródłem energii jest głównie dodatek cukru i rafinowanych węglowodanów, możesz zacząć się martwić.

W końcu zbyt wiele jednej z powyższych rzeczy obciąża ciało i skórę. Zbyt dużo kwasów złuszczających może zniszczyć barierę ochronną skóry, podobnie jak zbyt dużo cukru może spowodować gwałtowny wzrost insuliny (hormon wytwarzany przez trzustkę, który reguluje ilość cukru we krwi) i stan zapalny.

W procesie tym powstaje enzym, który przyłącza się do włókien kolagenowych, rozbijając je i powodując utratę siły i elastyczności.

Jeśli zauważysz, że Twoja skóra staje się coraz bardziej podatna na uszkodzenia słoneczne, powstawanie trądziku, traci naturalną elastyczności oraz pojawia się na niej coraz więcej zmarszczek i linii, nie czekaj! Sprawdź sam: co kieruje Twoją dietą i co możesz zrobić żeby odzyskać kontrolę.

Na przykład, radzenie sobie ze stresem może pomóc przywrócić umysłowi energię potrzebną do przygotowywania domowych posiłków. Badania pokazują, że trądzik różowaty poprawia się lub pogarsza w zależności od tego, co jesz, więc może to być również związane z dietą.

Skoki insuliny mogą spowodować nadbieg gruczołów łojowych, tworząc pożywkę dla powstania trądziku.

nie jedz cukru

12. Nie skub i nie dotykaj twarzy

Chociaż wyciskanie pryszcza jest kuszące, możesz spowodować o wiele trwalsze uszkodzenie skóry niż ta natychmiastowa gratyfikacja. Po pierwsze, istnieje rodzaj trądziku zwany trądzikiem mechanicznym, który jest spowodowany tarciem spowodowanym dotknięciem twarzy i wpychaniem oleju i bakterii z powrotem do porów.

Po drugie, skubanie i ściskanie może skutkować blizną lub brązową plamą zwaną przebarwieniem pozapalnym. Możesz preferować radzenie sobie z bliznami zamiast trądziku, ale to nie jest scenariusz albo albo. Możesz żyć bez obu!

13. Weź prysznic i umyj twarz letnią wodą (ale nie gorącą!)

Łój (olej) w naszej skórze ma konsystencję wosku i przy użyciu gorącej wody do mycia twarzy lub prysznica zasadniczo „rozpuszcza” olej, pozbawiając skórę bardzo potrzebnego nawilżenia.

Najlepsza jest letnia woda, ponieważ pozwala olejkom nieco się rozgrzać, umożliwiając odpowiednie oczyszczenie bez całkowitego zdzierania. Masuj skórę przez całą minutę, aby jak najlepiej wykorzystać swój środek czyszczący!

14. Znajdź sposoby na radzenie sobie ze stresem

Kiedy jesteśmy zestresowani lub niespokojni, nasze ciało uwalnia hormon zwany kortyzolem. Ten hormon aktywuje naszą reakcję ucieczki lub walki (co jest dobre!), Ale ciągły stres utrzymuje tę reakcję na przemęczeniu (tak, zła rzecz).

Szczególnie w przypadku naszej skóry podwyższony poziom kortyzolu może spowodować utratę blasku, zmniejszając zdolność skóry do zatrzymywania wilgoci i sprzyjając nadprodukcji sebum.

Radź sobie ze stresem

źródła:

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/skin-types-care

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/skin-care/art-20048237

https://greatist.com/health/stop-skin-care-products

https://www.sallybskinyummies.com/blogs/blogs/17681905-the-10-best-ways-to-take-care-of-your-skin

https://www.wikihow.life/Look-After-Your-Skin

https://www.webmd.com/beauty/glowing-skin-18/slideshow-skincare-routine

https://www.wikihow.com/Take-Care-of-Your-Skin

https://www.nytimes.com/guides/tmagazine/skincare-routine

https://kidshealth.org/en/teens/skin-tips.html

Daria Wasilewska

 

Nazywam się Daria Wasilewska i 
jestem twórcą DMP.
Interesuję się zdrowym 
i nieinwazyjnym odchudzaniem,
a także prostymi 
sposobami na efektywne treningi!
Jestem także
doktorem neurologii, pisarzem,
byłym dietetykiem i dumną foodistką.
DMP uczy, jak być zdrowym
i schudnąć bez diety.
Ponieważ życie powinno być niesamowite.

View all posts by Daria Wasilewska →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *