5 zaskakujących sposobów na utrzymanie zdrowia jelit

5 zaskakujących sposobów na utrzymanie zdrowia jelit

 

Twoje ciało jest skolonizowane przez prawie 40 bilionów bakterii – to prawie pół funta – a naukowcy zaczęli odkrywać wszystkie role, jakie odgrywają w tym, jak się czujesz. Te mikroby – zbiorczo nazywane twoim mikrobiomem – są powiązane z wieloma aspektami zdrowia, w tym z posiadaniem zdrowych jelit.

Chociaż naukowcy tacy jak dr Jack Gilbert, lat 43, współzałożyciel American Gut Project, nie wiedzą dokładnie, które szczepy pomagają w czym, wiedzą, że posiadanie jak największej liczby rodzajów drobnoustrojów wiąże się z lepszym zdrowiem – w tym lepszy nastrój, sprawność fizyczna i regeneracja oraz zdrowie serca, a także lepszy układ odpornościowy i lepsze wyniki leczenia raka. Powiedział nam, co robi, aby chronić i wzmacniać swój mikrobiom wewnątrz i na zewnątrz jelit.

1) Jedz 20 różnych rodzajów roślin tygodniowo

Co tydzień jem co najmniej 20 różnych roślin. Wydaje się, że to dużo, ale jestem w stanie spakować kilka produktów do porannych koktajli lub sałatek w porze lunchu. Rośliny nie ograniczają się do owoców i warzyw. Liczą się także fasola, orzechy i produkty pełnoziarniste – po prostu muszą wyrosnąć z ziemi. Mój zespół badawczy i ja otrzymaliśmy tę liczbę po przesłuchaniu ponad 15 000 osób na temat tego, co jedli w ciągu tygodnia; osoby, które spożywały żywność z ponad 20 roślin, miały większą różnorodność mikrobiologiczną i mniej szkodliwych bakterii w jelitach. Różnorodność wydaje się być ważna, jeśli chodzi o to, jak dobrze działa Twój mikrobiom.

2) Nie stresuj się próbą jedzenia dużej ilości sfermentowanej żywności

Nie wypełniam diety sfermentowaną żywnością, takią jak jogurt grecki, kiszona kapusta i kombucha. Chociaż dostarczają pożytecznych bakterii (probiotyków), moje podstawy pokrywam, uzyskując różnorodność roślinną w mojej diecie. Poza tym nie każdy może tolerować nabiał, pragnie krauta lub jest skłonny wydać pięć dolarów na kupę rzemieślniczą – lub chce cukru, który często zawierają. Cukier karmi złe bakterie, które mogą powodować stan zapalny.

3) Umyj swoje ciało strategicznie

Moją zasadą jest mycie dołów i szeregowych. Reszta naszej skóry zawiera dobre bakterie, które zmywane są mydłem. Nie używam mydeł antybakteryjnych – nawet podczas tej pandemii – aby nie promować oporności drobnoustrojów. Myję ręce ciepłą wodą i zwykłym mydłem, a poza domem używam środków odkażających na bazie alkoholu. To dużo.

4) nie przyjmuj suplementów probiotycznych

To może być niespodzianka, ale nie biorę probiotyków. Istnieją badania potwierdzające twierdzenia, że ​​mogą pomóc ludziom z depresją, zespołem jelita drażliwego lub egzemą, ale jest bardzo niewiele dowodów na to, że zmienią one rozkwit jelit u przeciętnej zdrowej osoby. Nie biorę też prebiotyków. Dobre mikroby dostają się do jelit dzięki różnorodności żywności.

5) Włóż ręce w ziemię

Uważa się, że odrobina brudu pomaga wytrenować układ odpornościowy dzieci w zwalczaniu szkodliwych bakterii. Myślę, że jako dorośli możemy „edukować” nasze systemy, kładąc ręce w ziemi. Mikroby z gleby przedostają się przez skórę i cząsteczki, którymi oddychamy. Uwielbiam majsterkować w ogrodzie i zbierać awokado, pomarańcze i figi, które trafiają do moich koktajli, aby uzyskać ostateczne zwycięstwo.

Daria Wasilewska

 

Nazywam się Daria Wasilewska i 
jestem twórcą DMP.
Interesuję się zdrowym 
i nieinwazyjnym odchudzaniem,
a także prostymi 
sposobami na efektywne treningi!
Jestem także
doktorem neurologii, pisarzem,
byłym dietetykiem i dumną foodistką.
DMP uczy, jak być zdrowym
i schudnąć bez diety.
Ponieważ życie powinno być niesamowite.

View all posts by Daria Wasilewska →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *