Woda z cytryna na odchudzanie – Czy naprawdę działa?

woda z cytryna na odchudzanie

Mówi się, że wprowadzanie niewielkich zmian może mieć duży wpływ na utratę wagi.

Jednym z powszechnie znanych pomysłów jest użycie kwaśnego soku z cytryny, poprzez włączenie go do posiłków lub zamianę wysokokalorycznych napojów na wodę cytrynową.

Czy to faktycznie działa? Zbadamy ten temat i podamy wskazówki, które pomogą Ci zachować zdrowie, nawodnienie i osiąganie celów związanych z utratą wagi.

Utrata masy ciała z cytryną

Dlaczego warto używać wody cytrynowej do celów odchudzania?

Najpierw zacznijmy od faktów. 

Polacy po prostu spożywają dziennie więcej kalorii niż są im potrzebne napędzania ich stylu życia.

 Średnio dziennie spożywamy około 3600 kalorii. Dla większości ludzi jest to co najmniej 1000 niepotrzebnych kalorii dziennie. Nic dziwnego, że tak wielu Polaków jest otyłych!

Wszyscy wiemy, że powinniśmy wypijać około ośmiu szklanek wody dziennie, ale nie jest to łatwe. Woda jest bez smaku.

 Jednak używanie cytryny na odchudzanie poprzez dodawanie jej do wody nie tylko sprawia, że ​​Twój napój jest smaczniejszy, ale także może przyspieszyć procesy w organizmie, które pomogą Ci schudnąć.

Używanie wody z cytryna na odchudzanie nie polega na zastępowaniu posiłków napojem lub głodzeniu się w ciągu dnia i próbowaniu nadrobić głód, pijąc wodę z cytryną.

 Chodzi tu o zamianę wysokokalorycznych napojów na niskokaloryczną wodę cytrynową, oszczędzając w ten sposób od 200 do 1000 kalorii dziennie.

woda cytrynowa na odchudzanie

Więc czym jest woda cytrynowa?

Woda z cytryną jest dokładnie tym, czym się wydaje: wodą z dodatkiem cytryny. Możesz to zrobić na różne sposoby. Niektórzy robią szklankę wody z lodem i wyciskają do niej sok z kilku plasterków cytryny.

Inni robią gorącą herbatę i nie tylko wyciskają do wody sok z cytryny, ale także skórki.

W przeciwieństwie do lemoniady nie jest to słodki przysmak. 

Jeśli smak cytryny jest dla Ciebie zbyt kwaśny, możesz dodać odrobinę miodu lub łyżeczkę bezkalorycznego naturalnego słodzika, takiego jak stewia, aby była bardziej atrakcyjna.

Jakie są zalety wody z cytryna na odchudzanie?

Włączenie wody z cytryna do diety ma wiele zalet, a nie tylko zmniejszenie spożycia kalorii.

Badania wykazały, że jedzenie lub picie cytryn może poprawić trawienie, zapobiegać niektórym typom raka, zapobiegać kamicy nerkowej i chronić przed anemią.

Może nie tylko pomóc w utracie wagi, ale także poprawić stan zdrowia. Oto kilka powodów, dla których jest to korzystne:

Woda z cytryna ma mało kalorii

Jeśli nie dodajesz cukru do wody z cytryną, to, co pijesz, prawie nie zawiera kalorii i prawie nie ma cukru.

Pół cytryny w szklance wody to łącznie około sześciu kalorii. Porównajmy to ze szklanką soku pomarańczowego lub jabłkowego, który ma około 110 kalorii i od 20 do 25 gramów cukru na szklankę o masie 0,23 kg.

Nawet gdybyś wymienił tylko jedną szklankę soku na szklankę wody z cytryną dziennie, oszczędzasz prawie 800 kalorii tygodniowo! 

Ponadto niektóre badania wykazały, że jeśli pijesz niskokaloryczny napój do posiłku, często spożywasz mniej jedzenia podczas tego posiłku, niż gdybyś pił mleko, sok, napoje gazowane lub napój alkoholowy.

Woda z cytryna może przyspieszyć metabolizm

Badania wykazały, że picie większej ilości wody z cytryną lub bez niej może przyspieszyć metabolizm.

Rozpoczynanie dnia od szklanki gorącej wody z cytryną może pobudzić metabolizm i organizm na początku dnia w tryb spalania kalorii. 

Osoby z tym zdrowym nawykiem często są w stanie pominąć kalorie, które spożyliby, jedząc śniadanie lub jedząc mniej.

Woda z cytryna z pewnością sprawia, że ​​woda pitna jest bardziej atrakcyjna, ponieważ nadaje jej smak, a to często prowadzi do tego, że pijesz więcej wody niż normalnie.

Badania wykazały, że im więcej wody pijesz, tym więcej kalorii spalasz, gdy jesteś w stanie spoczynku, co nazywa się podstawową przemianą materii . To stawia wodę z cytryna na odchudzanie w dobrym świetle.

Według tych badań liczba kalorii spalonych przez osobę dorosłą po wypiciu pół kilogramowej szklanki wody wzrasta o 20-30% przez następną godzinę!

cytryna na odchudzanie

Picie wody z cytryna może zwiększyć uczucie sytości

Jak wspomnieliśmy powyżej, picie wody przed posiłkiem może Cię napełnić, ale szczególnie, gdy używasz cytryny na odchudzanie, dodając ją do swojego napoju.

Niedawne badania pokazują, że wypicie około pół litra wody przed posiłkiem obniża spożycie kalorii o 13%.

Oczywiście mniej jedzenia prowadzi do utraty wagi, więc jest to świetna metoda na wypróbowanie!

Naukowcy uważają, że dzieje się tak, ponieważ woda sprawia, że ​​czujesz się pełny, mimo że nie spożyłeś żadnych kalorii. 

Jednak pół litra wody to cała butelka, którą często trudno jest skończyć przed spożyciem posiłku. Dodanie kilku plasterków cytryny może pomóc nadać jej ekscytujący smak.

Picie wody z cytryną zapewnia nawodnienie

Często nasze ciała nie potrafią odróżnić głodu od napadu pragnienia. Możemy sięgnąć po przekąskę, nie zdając sobie sprawy, że to, czego tak naprawdę pragnie nasz organizm, to woda.

To podkreśla fakt, że posiadanie wystarczającej ilości wody w naszym ciele jest niezwykle ważne, nie tylko dla utraty wagi, ale także dla naszego zdrowia.

Woda wypełnia nas i wypłukuje toksyny i odpady, które gromadzą się w naszym systemie. 

Reguluje temperaturę ciała, dodaje energii do aktywności fizycznej, nawilża stawy i pomaga złagodzić fizyczny ból, który możemy złagodzić.

Kiedy nasze ciała funkcjonują prawidłowo, jesteśmy w stanie lepiej czytać. 

Ponadto istnieją badania, które pokazują, że kiedy jesteś w pełni nawodniony, możesz lepiej rozkładać tłuszcz, co pomaga w utracie wagi. 

Kiedy jesteśmy dobrze nawodnieni, wyglądamy szczuplej, dzieje się to za sprawą zbawiennego  działania wody na opuchnięcia oraz wzdęciawoda z cytryna na odchudzanie

Połączenie wody z cytryna z zieloną herbatą zapobiega poważnym chorobom.

 

Wiele osób pije zieloną herbatę codziennie, ponieważ w ostatnich badaniach była ona powiązana z utratą wagi.

Chociaż to prawda, dodanie cytryny do zielonej herbaty ma ogromne korzyści zdrowotne: zmniejsza ryzyko niektórych nowotworów. Według badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Żywności,  osoby, które codziennie ćwiczyły i piły cztery do pięciu filiżanek herbaty dziennie, schudły o kilogram więcej niż osoby, które nie piły herbaty. Ale z tego badania wynikło jeszcze jedno bardzo interesujące odkrycie.

Przeciwutleniacz zwany polifenolem, który znajduje się w zielonej herbacie, blokuje cząsteczkę, która wywołuje choroby serca i raka zwaną VEGF.

Jednak polifenol zwykle rozkłada się, zanim zostanie przetworzony przez organizm. Badacze odkryli, że kiedy konsumenci dodawali sok z cytryny do swojej zielonej herbaty, polifenole nie ulegały rozkładowi.

Cytryny zawierają również błonnik zwany pektyną, który, jak wykazano w badaniach, wpływa na utratę wagi.

 Pektyna może działać jako środek przeciwzapalny, zmniejszając wzdęcia i obrzęki. Może również pomóc w zmniejszaniu wchłaniania tłuszczu w organizmie i regulowaniu poziomu insuliny (cukru we krwi).

Co jeszcze bardziej imponujące, w niektórych badaniach wykazano, że pektyna obniża poziom LDL lub „złego” cholesterolu.

 Jednak aby zobaczyć, skutek, musisz upewnić się, że nie wyciskasz soku z cytryny,a wrzucasz ją pokrojoną do wody, ponieważ pektyny najczęściej znajdują się w skórce cytryny. 

Co więcej, lekarze twierdzą, że musisz spożyć sporo pektyny, zanim rzeczywiście zobaczysz jakiekolwiek rezultaty. Więc zaplanuj picie tej cytrynowej wody kilka razy dziennie i nie wstrzymuj oddechu.

Picie wody z cytryna pomaga w trawieniu

Cytryny mają w sobie dużo kwasowości, ale są to kwasy, które mogą pomóc Twojemu organizmowi, a nie szkodzić. 

W niektórych przypadkach kwasy te spowalniają trawienie, co pomaga wchłonąć składniki odżywcze, które przechodzą przez organizm podczas jedzenia.

Wydaje się, że wolniejsze wchłanianie może być złą rzeczą (gdy słyszymy, że nasz metabolizm zwalnia, kojarzymy to np. Z tyciem), ale to bardzo dobra rzecz. 

Wolne tempo wchłaniania pomaga organizmowi regulować poziom cukru we krwi i pomaga organizmowi wysyłać składniki odżywcze tam, gdzie potrzebują.

Woda z cytryna a zdrowie

Picie wody cytrynowej pomaga w detoksykacji

Woda jest kluczem do każdego rodzaju programu detoksykacji, a kiedy dodasz cytryny, uzyskasz jeszcze większe korzyści.

 Składniki odżywcze zawarte w cytrynie sprzyjają zdrowiu wątroby i pomagają uwolnić toksyny z układu krwionośnego.

Dlatego szczególnie ważne jest, aby wycisnąć całą cytrynę w wodę po jej wyciśnięciu (jeśli jest dobrze umyta i możesz znieść mocniejszy smak).

Związek zawarty w skórkach może faktycznie stymulować enzymy wątrobowe, pozbywać się odpadów, a nawet w niektórych przypadkach może spowodować wypróżnienie, jeśli masz problemy.

Woda z cytryna chroni przed przeziębieniem

Choroba nigdy nie sprzyja odchudzaniu, rozważ więc włączenie szklanki wody z cytryną do codziennej rutyny a sam zauważysz rezultaty w odchudzaniu.

 

źródła:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/318662

https://www.healthline.com/nutrition/6-lemon-health-benefits

https://www.healthline.com/health/food-nutrition/benefits-of-lemon-water

https://examine.com/nutrition/lemon-water/

https://www.netdoctor.co.uk/healthy-eating/a22886377/lemon-water-health-benefits/

https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/health-benefits-lemon-water

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4003767/

Daria Wasilewska

 

Nazywam się Daria Wasilewska i 
jestem twórcą DMP.
Interesuję się zdrowym 
i nieinwazyjnym odchudzaniem,
a także prostymi 
sposobami na efektywne treningi!
Jestem także
doktorem neurologii, pisarzem,
byłym dietetykiem i dumną foodistką.
DMP uczy, jak być zdrowym
i schudnąć bez diety.
Ponieważ życie powinno być niesamowite.

View all posts by Daria Wasilewska →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *