Ćwiczenia Odchudzające

Ćwiczenia na odchudzanie

Ilekroć staramy się zrzucić kilka zbędnych kilogramów, najczęściej decydujemy się ograniczyć kaloryczność codziennych posiłków. Musimy jednak pamiętać, że nasze starania wtedy przyniosą pozytywny dla zdrowia skutek, jeśli dietę połączymy z wysiłkiem fizycznym. Ruch zawsze ma na nasze ciało zbawienny wpływ, a szczególnie ważny jest w okresie odchudzania. W czasie stosowania diet bowiem stopniowo zwiększana aktywność fizyczna pomaga zachować zgrabną sylwetkę i uniknąć efektu jo-jo. Ruch i regularne ćwiczenia powinny stanowić nieodzowny element zdrowego stylu życia człowieka w każdym wieku. Regularna aktywność fizyczna z powodzeniem uchroni nas przed otyłością i niektórymi chorobami. Wykonywane ćwiczenia ułatwią nam zachować sprawność i wydolność organizmu. Od tego, czy regularnie wykonujemy ćwiczenia fizyczne zależy nasze samopoczucie, sylwetka oraz energia witalna.

Istnieje bardzo wiele różnorodnych ćwiczeń, o różnym stopniu trudności. Odpowiadają one za różne partie naszego ciała. Większość ćwiczeń, które należy wykonywać dla osiągnięcia wymarzonej kondycji i figury, można z powodzeniem wykonywać samodzielnie w domu, bez konieczności biegania do siłowni, czy klubu fitness. Najczęściej spędzające nam sen z powiek partie naszego ciała, których rozmiar najchętniej zmniejszylibyśmy o połowę to brzuch, a w przypadku pań również pośladki i uda. Istnieje wiele zestawów ćwiczeń, które pozwalają zarówno spalić tkankę tłuszczową, odkładającą się w tych miejscach, jak i wyrzeźbić ich masę mięśniową. Najbardziej popularnym rodzajem ćwiczeń na brzuch są, tzw. brzuszki. Można je wykonywać na różne sposoby, z nogami wyprostowanymi, ugiętymi w kolanach, uniesionymi w górę. Brzuszki można wykonywać zarówno na mięśnie środkowe, jak i poprzeczne brzucha. Powszechnie funkcjonuje pogląd, że, aby osiągnąć twardy i płaski brzuch, należy wykonywać niewyobrażalnie dużą ilość brzuszków, co jest bez wątpienia dalekie od prawdy, gdyż dla uzyskania tego efektu, wystarczy wykonywać je po prostu regularnie, czyli najlepiej każdego dnia i wcale w nie przesadnie dużej liczbie. Liczy się bowiem regularność ćwiczenia, a nie jego intensywność. Ćwiczenia na pośladki czy uda to też nic trudnego, wystarczy trochę chęci i przeszukanie pierwszego lepszego poradnika z ćwiczeniami na odchudzanie. Pamiętajmy też o tym, że spalić kalorie możemy wykonując również czynności, które sprawiają nam przyjemność lub stanowią nasze hobby, takie jak, pływanie, tenis, różnego rodzaju gry sportowe, taniec, czy po prostu spacerowanie. Miejmy przy tym w głowie fakt, iż nasza tkanka tłuszczowa rozpoczyna się spalać dopiero po upływie około 20 minut wysiłku fizycznego. Wykonując ćwiczenia fizyczne musimy liczyć się też ze spożywaniem dużej ilość wody oraz wytrwałością, gdyż tylko regularnie wykonywane ćwiczenia mogą przynieść pożądany skutek. Wykonane raz na jakiś czas ćwiczenie, zwłaszcza intensywnie, przyprawić nas może jedynie o zakwasy i kontuzję.

Polecamy: Czarna herbata – Wady i zalety

Intensywność ćwiczeń należy zwiększać stopniowo, tak, aby nie nie wpływały one niekorzystnie na nasze zdrowie i kondycję. Należy również, decydując się na wykonywanie ćwiczeń odchudzających, wziąć pod uwagę własne możliwości, zdrowie. Każdy organizm bowiem posiada indywidualną sprawność oraz wydolność i ćwiczenia przez nas wykonywane powinny być do nich dostosowane.

Daria Wasilewska

 

Nazywam się Daria Wasilewska i 
jestem twórcą DMP.
Interesuję się zdrowym 
i nieinwazyjnym odchudzaniem,
a także prostymi 
sposobami na efektywne treningi!
Jestem także
doktorem neurologii, pisarzem,
byłym dietetykiem i dumną foodistką.
DMP uczy, jak być zdrowym
i schudnąć bez diety.
Ponieważ życie powinno być niesamowite.

View all posts by Daria Wasilewska →

One thought on “Ćwiczenia Odchudzające

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *