Dlaczego tyje?

Marzeniem wielu osób jest posiadanie idealnej wagi. Jednak prawie każdemu chociaż raz w życiu zdarza się przybrać na wadze więcej niż byśmy chcieli. Jeśli nie jesteśmy już dziećmi, ani młodzieżą, która intensywnie rośnie powinniśmy kontrolować swoją masę ciała.

Jednak kontrola pomoże nam co najwyżej zdiagnozować problem, to znaczy zauważyć nadmierne przybranie na wadze. Warto jednakże zrozumieć czemu przybieramy na wadze, abyśmy mogli teraz zatrzymać ten proces oraz w przyszłości unikać takim sytuacjom.

Podstawowym powodem powodującym przybieranie na wadze jest dostarczanie większej ilości kalorii niż jest to potrzebne naszemu organizmowi do codziennego funkcjonowania. Po prostu nadwyżka energii magazynowana jest w postaci tkanki tłuszczowej.

W codziennej diecie należy pamiętać, że najwięcej energii dostarczają węglowodany, czyli wszelkie słodkie rzeczy, np. owoce i słodycze, oraz produkty mączne, które przede wszystkim składają się z prostych węglowodanów.

Tłuszcze również przynoszą organizmowi dużo kalorii, a z powodu, że strawienie ich wymaga nakładu energii często dochodzi do tego, że są one bezpośrednio odsyłane do zapasów a nie do trawienia. Należy zatem odpowiednio konstruować swoje posiłki tak, aby składały się nie tylko z węglowodanów i tłuszczy, ale w dużej mierze z białka.

Ważne jest jednocześnie to, żeby posiłki nasze były bogate w witaminy, minerały oraz błonnik, który doskonale wpływa na metabolizm.

Jak rozwiązać problem z nadwagą?

Najprostszym rozwiązaniem na problem przybierania na wadze nie jest ograniczenie spożycia kalorii, a zwiększenie aktywności fizycznej w celu spalenie nadwyżki kalorii. Niekiedy właśnie źle konstruowanie posiłków jest winą przybierania na wadze, a nie sama ilość spożywanych pokarmów.

Zdarza się również, że zwiększanie masy ciała może być wynikiem jakiejś choroby, dlatego dobrze było by skonsultować się z lekarzem. Wiadome jest również, że nadwaga jak i otyłość prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych.

Co mówią Badania?

Badania naukowców dowodzą, że skłonność do otyłości uwarunkowana jest genetycznie. Podobnie też metabolizm wpływa na przyswajanie spożytych kalorii, bowiem jedne osoby jedząc to samo co inne mimo, że równie dużo uprawiają sporty, to przybierają na wadze, podczas gdy inni nie. Niemniej nie należy szukać usprawiedliwienia dla naszych zbędnych kilogramów, a raczej świadomie i poważnie podchodzić do odchudzania, aby móc dłużej cieszyć się dobrym zdrowiem.

Post Author: Daria Wasilewska

Interesuję się zdrowym i nieinwazyjnym odchudzaniem, a także prostymi sposobami na efektywne treningi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *