Zdrowe Odchudzanie

Odchudzanie to dość poważne wyzwanie i powinniśmy podejść do niego z rozsądkiem. Nie warto na siłę walczyć z organizmem. Bardziej powinno się dążyć do uzyskania stanu równowagi pomiędzy spożywanymi przez nas kaloriami, nasza masą ciała oraz codzienną aktywnością fizyczną.

Na pewno nie powinniśmy chcąc zgubić zbędne kilogramy drastycznie ograniczać nasze posiłki, bo z takich praktyk możemy nabawić się jedynie poważnych niedoborów i co najwyżej chwilowej utraty wagi, która powróci do nas wraz z efektem jo-jo.

To prawda, że nadmierna ilość spożywanych kalorii prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej, ale głodzenie się niczego nie rozwiąże. Znacznie lepiej jest tylko nieznacznie zmniejszyć ilość dostarczanych codziennie organizmowi kalorii, ale rozpocząć lub zwiększyć ćwiczenia fizyczne.

Wszak kalorie, które spalimy podczas treningu, najlepiej codziennego, nie będą miały szans zamienić się w tkankę tłuszczową, a tym samym nasz organizm może wtedy rozpocząć pobieranie potrzebnej mu energii z naszych własnych zapasów.

Ćwiczenia aerobowe, które nie wyrabiają mocno muskulatury, mają dobroczynny wpływ na naszą przemianę materii. Warto również pamiętać, że podczas ćwiczeń uwalniany jest hormon, który daje poczucie zadowolenia i szczęścia, zatem jest to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Poza tym, aby zdrowo się odchudzać warto być pod stałą kontrolą lekarza, dobrze jest tez wraz z nim dobrać rodzaj diety. Wizyta u lekarza może również pomóc w wyeliminowaniu chorób jakie mogą być przyczyną otyłości.

Należy zawsze pamiętać, że zdrowe odchudzanie nigdy nie zachodzi zbyt gwałtownie. Wszelkie diety cud obiecujące zrzucenie 10 kg w tydzień czy inne nieprawdopodobne propozycje, nawet jeśli są skuteczne, to bardzo obciążają organizm prowadząc do wycieńczenia, niedoborów, a w najmniej złej wersji do szybkiego powrotu do pierwotnej wagi po odstawieniu diety.

Jeśli kilogramy zrzucamy stosunkowo powoli, to dużo prawdopodobieństwo istnieje, że będą to kilogramy zrzucone raz na zawsze. Niemniej należy pamiętać, że nawet po uzyskaniu odpowiedniej dla nas wagi zaczniemy znowu jeść dużo i do tego niezdrowych rzeczy oraz zaprzestaniemy jakichkolwiek ćwiczeń fizycznych, to z cała pewnością wrócimy do stanu sprzed odchudzania.

Zdrowe odżywianie, a dieta odchudzająca

Zdrowo odżywiać należy się zawsze, bez względu na to czy akurat stosujemy dietę odchudzającą czy nie. W mediach oraz w prasie możemy znaleźć wiele przepisów na diety odchudzające, warto jednak pamiętać, że dobra, zdrowa dieta to taka, która dostosowana jest do naszych wymagań żywieniowych, naszej obecnej wagi ciała oraz pożądanej wagi, naszej aktywności fizycznej i stanu zdrowia.

Post Author: Daria Wasilewska

Interesuję się zdrowym i nieinwazyjnym odchudzaniem, a także prostymi sposobami na efektywne treningi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *