Marzysz o idealnej sylwetce, ale nie lubisz odmawiać sobie przyjemności? Mamy coś idealnego dla ciebie. Pomyśl o diecie, na której możesz jeść codziennie słodycze, a konkretnie lody i jeszcze chudnąć. To jest możliwe. Lody pomagają bowiem chudnąć i wpływają korzystnie na spalanie kalorii. Pamiętajmy jednak, że w naszej diecie należy wybierać lody, które mają mało kalorii.

Na samym początku wrzucam ciekawy filmik na ten temat:

Dieta lodowa – założenia

Dietę lodową opracowano w Stanach Zjednoczonych. Jej sekretem jest wapń. To właśnie dzięki niemu możemy szybciej spalać kalorie. Najlepiej jednak spożywać produkty, które są naturalnym źródłem wapnia. Na diecie lodowej każdego dnia spożywamy porcję lodów mającą ok. 250 kcal (2 gałki lodów). Musimy zachować umiar, gdyż lody zjedzone w nadmiarze odłożą się w postaci tłuszczu, a z tym właśnie walczymy. Należy pamiętać, aby podczas diety lodowej ograniczać liczbę kalorii do 1500 w przypadku kobiet i 2000 w przypadku mężczyzn. Dzięki takiemu reżimowi w ciągu roku panie mogą stracić nawet 15kg, natomiast panowie do 25kg. I już wiemy jak schudnąć.

Zalety diety lodowej

Jakie są inne zalety diety lodowej? Przede wszystkim wapń zawarty w lodach sprawia, że kości ulegają wzmocnieniu, podobnie jak odporność organizmu. Dodatkowo pomaga nam spalać tłuszcz i regulować ciśnienie krwi. Co więcej, dieta lodowa ograniczy ryzyko wystąpienia udaru, tworzenia się kamieni nerkowych, osteoporozy, a nawet niektórych nowotworów.

Lody mają więcej zalet

Przeciętny człowiek bagatelizuje ubytek wapna w diecie. Spożywa bowiem ok 600mg wapna. Zalecana dawka dzienna natomiast to ok. 1000 mg. Kiedy jest ona zaspokojona reguluje pracę ośrodka głodu i sytości i umożliwia szybsze spalanie tłuszczu. Mleczne lody są także bogate w witaminy z grupy B, A, D i E, a z dodatkiem owoców  także w witaminę C. Kakao natomiast dostarcza magnez, potas i żelazo. Lody są również zimne. Nasz organizm musi więc spalić kalorie, aby ogrzać posiłek do temperatury, która będzie dla niego optymalna. To także wpływa pozytywnie na nasze odchudzanie.

lody

Przepisy na diecie lodowej:

Lody z zielonej herbaty

Składniki: lody o smaku śmietankowym, zielona  herbata macha (rozdrobniona).

Przygotowanie: Wyjąć lody z zamrażalnika i pozostawić na zewnątrz do zmięknięcia. Następnie dodać zmieloną zieloną herbatę i szybko zmiksować do uzyskania jednolitej konsystencji.

Lody bananowe

Składniki: 3-4 banany, obrane i pokrojone, ¼ łyżeczki esencji waniliowej, 3-4 łyżki cukru, 150 ml maślanki lub jogurtu.

Przygotowanie: Pokrojone banany wstawić do zamrażarki na około godzinę. Po godzinie wyjąć zmrożone banany i zmiksować, dodając esencję waniliową, cukier. Następnie stopniowo wlewać maślankę. Miksować wszystko do czasu uzyskania gładkiej, kremowej masy. Przełożyć do pojemnika i wstawić do zamrażalnika na około godzinę.

Lody miętowe

Składniki: 1/2 litra mleka, 1 pęczek mięty, 1 limonka, 4 żółtka, 15 dag cukru, 1 laska wanilii.
Przygotowanie: Rozciętą wzdłuż laskę wanilii włożyć do garnka z mlekiem. Zagotować. Do mleka wrzucić połowę pęczka mięty, zdjąć garnek z ognia i odstawić na 15 min. Wyjąć miętę i wanilię. Ubić żółtka z cukrem. Ciągle mieszając, dolać ciepłe mleko. Wlać z powrotem do garnka. Garnek ustawić na małym ogniu i mieszać masę drewnianą łyżką, aż zgęstnieje. W żadnym wypadku nie można doprowadzić do wrzenia. Wystudzić.

Lody czekoladowe

Składniki:  45 dag czekolady, 850 ml śmietany kremówki, 150 ml wody mineralnej, 4 żółtka, 3/4 filiżanki cukru.

Przygotowanie: Cukier rozmieszać z wodą i podgrzewać przez 5 min. Czekoladę połamać i dodać do wody, rozpuścić, a następnie ostudzić. Dodać żółtka i dokładnie wymieszać. Ubić śmietanę i wymieszać z masą czekoladową. Zamrozić.

Lody orzechowe

Składniki: 8 jaj, 20 dkg cukru kryształu, 1 litr śmietany 30%, 15 dkg orzechów mielonych.

Przygotowanie: Śmietanę ubić i wstawić do lodówki. Białka ubić na sztywno, dodać cukier oraz żółtka. Gdy masa jajeczna będzie gładka, dodać orzechy i wcześniej ubitą śmietanę. Szybko wymieszać i zmrozić.

Lody truskawkowe

Składniki: 30 dag świeżych truskawek, 1 jogurt naturalny duży 1,5% tłuszczu, cukier do smaku.

Przygotowanie: Zmiksować jogurt z cukrem. Dodać truskawki i delikatnie wymieszać. Następnie włożyć do zamrażalnika na ok. 2 godziny.

Tagi:

  • jak schudnąć bez wyrzeczeń
  • odchudzanie bez wyrzeczeń
  • malo kaloryczne slodycze
  • Lody a odchudzanie
  • lody jogurtowe dukana
  • jak szybko schudnąć bez wyrzeczeń
  • schudnąć bez wyrzeczeń
  • lody kalorie
  • lody odchudzanie
  • mało kaloryczne słodycze

źródło: https://www.healthline.com/health/diet-weight-loss/ice-cream-diet-weight-loss