Pragniesz wyglądać zdrowo i przy tym zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Dieta ketogoniczna to coraz popularniejsze rozwiązanie w przypadku odchudzania. Zapoznaj się z czterema kluczowymi wskazówkami, które pozwolą Ci uzyskać figurę dokładnie taką, jaką chcesz.

Na czym polega dieta ketogeniczna? Jest to proces, podczas którego ogranicza się zużycie węglowodanów. W momencie ich niedostatku organizm zaczyna czerpać energię z tłuszczu, co powoduje jego spalanie oraz utratę wagi. Jakie wskazówki należy stosować podczas tego typu diety?

1. Trzymaj się ustalonych zasad!

Podczas wdrażania diety ketogenicznej musisz zastosować się do pewnych bardzo ważnych zasad. Jedną z nich jest jedzenie trzech posiłków podczas całego dnia, a spożycie płynów należy lekko ograniczyć. Trzymając się ustalonych zasad pozwolisz swojemu organizmowi schudnąć, a dieta zadziała prawidłowo.

W przypadku węglowodanów, zazwyczaj stosuje się zasadę spożywania do 50 gramów dziennie. Pamiętaj jednak, aby odpowiednio zadbać o swoje zdrowie – w przypadku tłuszczy staraj się wybierać te roślinne, a nie zwierzęce. Jest to zdecydowanie lepszy odpowiednik, który co prawda nie może poszczycić się taką ilością mikroelementów jak tłuszcze zwierzęce, ale jest o wiele zdrowszy. Trzymaj się swoim zasad każdego dnia, a na efekty nie będzie trzeba długo czekać!

2. Jedz odpowiednie produkty

Jeżeli interesuje Cię dieta ketogeniczna i chcesz jej przestrzegać, ważne jest, aby spożywać produkty bogate w tłuszcz oraz białko, natomiast należy radykalnie ograniczyć wszelkie węglowodany. Tylko w taki sposób dieta zadziała szybko, a Ty zobaczysz jej efekty w krótkim odstępie czasu. Jakie produkty są dozwolone? Oto one:

• Jajka
• Ryby
• Mięso (boczek, filety, wołowina)
• Warzywa (jeśli nie mają dużo węglowodanów)
• Tłuszcze roślinne oraz zwierzęce (preferowane są roślinne)
• Nasiona

Oczywiście są to tylko przykłady tego, co możesz jeść, tak aby zobrazować mniej więcej jak wygląda stosowanie diety ketogenicznej. Najważniejsze jednak jest to, aby pamiętać o limicie spożycia węglowodanów – to właśnie ten element jest kluczem do sukcesu.

3. Pij wodę!

Dieta ketogeniczna to jak już wiesz, odrzucenie wszelkich węglowodanów. Pamiętaj, aby przygotowując plan swojej diety wybrać właściwe napoje, które nie zaburzą Twojego jadłospisu.

Słodkie, szczególnie gazowane trunki nie wchodzą w grę. Najlepszym rozwiązaniem będzie woda mineralna, która nie tylko ograniczy spożycie węglowodanów, ale także zapewni Ci lepsze trawienie oraz zadba o Twój stan zdrowotny.

4. Ruszaj się

Aktywność fizyczna to nie tylko dbanie o stan zdrowotny, ale również wspomaganie spalania poszczególnych mikroelementów. Wzmożony ruch, spowodowany na przykład uprawianiem sportu, pomoże Ci stracić na wadze szybciej, ponieważ organizm przyśpieszy spalanie.

Aktywność fizyczna ma tylko i wyłącznie pozytywne skutki, dlatego warto dwa lub trzy razy w tygodniu poświęcić kilka minut na bieganie lub inny sport. Często wystarczy długi spacer w szybkim tempie, najlepiej w doborowym towarzystwie, tak aby dieta ketogeniczna zadziałała jeszcze efektywniej.

Dieta ketogeniczna – dodatkowe pozytywne aspekty

Podczas stosowania diety ketogenicznej organizm wprowadzany jest w stan tzw. ketozy. Proces ten nie tylko cechuje się spalaniem tkanki tłuszczowej, ale również wzmożoną koncentracją, lepszą sprawnością psychiczną i fizyczną.
Dieta ketogeniczna zapewnia utrzymanie się poziomu cukrów na stałym, praktycznie niezmiennym poziomie. Dlatego organizm nie odczuwa nagłych spadków energii, braku motywacji i senności. Przekonaj się sam!

źródła: https://www.healthline.com/nutrition/ketogenic-diet-101